Vaimne väsimus
Eesmärk:
Väsimus kooliõpilastel kuna, õpilased peavad õppima töödeks ning kodutöid tegema ja koolis käima ning päeva lõpuks kõik väsivad ära ning ei jõua enda isiklikuid asju teha ning minu pakkumine on lõpetada kooliõpilastel kodutööd.
KĂĽsimused:
Kas võiks midagi välja mõelda, et inimesed ei oleks nii väsinud ning oleks aega isiklikude asjade jaoks?
Kas see muudab õppimis protsessi kui inimesed ei oleks nii väsinud?
Kas oleks mõtet panna kodutöödele, kontrolltöödele ning tunnikontrollidele mingi limiidi?
Seadused:
Hetkel seadustes on olemas põhikooli jaoks
Seadused:
Hetkel seadustes on olemas põhikooli jaoks
1. peatĂĽkk
§ 4. Põhikooli ĂĽlesanne
1) Põhikoolil on nii hariv kui ka kasvatav ülesanne. Põhikool aitab kaasa õpilase kasvamisele loovaks, mitmekülgseks isiksuseks, kes suudab ennast täisväärtuslikult teostada erinevates rollides: perekonnas, tööl ja avalikus elus ning valida oma huvide ja võimete kohast õpiteed.
2) Põhikooli ülesanne on luua õpilasele eakohane, turvaline, positiivselt mõjuv ja arendav õppekeskkond, mis toetab tema õpihuvi ja õpioskuste, eneserefleksiooni ja kriitilise mõtlemisvõime, teadmiste ja tahteliste omaduste arengut, loovat eneseväljendust ning sotsiaalse ja kultuurilise identiteedi kujunemist.
Saame näha, et selles paragraafis pole ühtegi sõna kodutöödest ning olen ka tähelepanelikult üle vaatanud terve PGS (Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus) läbi ning lõpetada ära kodutööd on täiesti võimalik!
Läbiviijad: Andri Jurtšenkov & Väino Tuisk
Valim: 7B klass
Ajakava:
Valim: 7B klass
Ajakava:
Projekti valmistamine: 07.02.2022
Projekti kĂĽsitluse valmistamine: 14.02.2022
Projekti väljaandmine: 09.03.2022
AnalĂĽĂĽs:
Projekti kĂĽsitluse valmistamine: 14.02.2022
Projekti väljaandmine: 09.03.2022
AnalĂĽĂĽs:
Inimesed kes täitsid minu küsitlust oli 7 Klass, aga teised ei täitnud. Ei tea kas see oli minu viga või, siis õpilased mõtlesid, et see on tavaline spam.
1. Küsimus: Kas sinul on olnud ka jäänud tegemata kodutööd, kuna jõuad hilja koju või ei jaksa neid teha?
Sain sellisele kĂĽsimusele selliseid vastuseid
1. Küsimus: Kas sinul on olnud ka jäänud tegemata kodutööd, kuna jõuad hilja koju või ei jaksa neid teha?
Sain sellisele kĂĽsimusele selliseid vastuseid
2. Küsimus: Mitu tundi sa magad päevas koolipäevadel? Nende vastustega saame teada, et õpilased saavad korralikult magada, et järgmiseks päevaks tulla kooli värske peaga, aga mõned magavad natukene vähem.
3. Küsimus: Mis kell sa ärkad tavaliselt koolipäevadel üles? Selle küsimusega tahtsin saada teada mis kell õpilased ärkavad ja palju neil on aega, et jõuda kooli. Mõned elavad lähemal või võibolla sõidavad autoga kooli nii, et nad saavad kauem magada, aga mõned peavad vara ärkama.
4. Küsimus: Kas sul on olemas mingid hobid pärast koolipäeva? See küsimus oli minu arust mõtetu kuna tavaliselt kõikidel inimestel on olemas enda hobid, aga ikkagi sain ma sellest teada, et õpilased võivad olla väsinud sellepärast või, siis jõuavad hilja koju, aga see ei ole kindel informatsioon.
5. Küsimus: Mitu kodutööd tavaliselt sinule annavad koolis? Tavaliselt annavad kodutöid 3, aga võib ka olla 4, siin me saame teada kui palju annavad õpilastele tavaliselt kodutöid järgmiseks päevaks ja iga kodutöö võtab õpilase enda aega.
6. Küsimus: Kas sinu arust on kodutöö oluline või parem oleks vaja selle ära jätta Siin oli väga erinevaid vastusi, aga 50% tahab ära jätta, aga 19% arvab, et see on oluline ning ülejäänud on erapooletud.
7. Küsimus: Kas sinu jaoks kodutööd mida sulle koolis annavad on kerged või rasked Selle küsimusega ma tahtsin teada kas õpilastel on kodutööd kerged või rasked, sain teada sellest, et enamus arvab, et on kerge ning ka oleneb ainest.
8. Küsimus: Kas sa oled kunagi läinud hilja magama kodutööde pärast? Siin saame näha, et päris paljud on pidanud minema hilja magama kodutööde pärast, kuna mõnikord nagu ma ütlesin kodutöid võibolla väga palju ning mõned võivad olla ka rasked või pikad.
9. Küsimus: Oleks sinul veel mingeid variante, millepärast sa lähed hilja magama või oled väsinud? NT: arvuti kasutamine, televiisori vaatamine, telefoni kasutamine, trenn või midagi muud. Siin oli vähe vastuseid kuna ma arvan, et tõin õpilastele paljud variandid mille pärast võid olla väsinud ning saamegi teada, et probleem võib olla ka nutiseadmete pärast.
10. Küsimus: Kas see tooks õpilastele mingi kasu kui kodutöö jääks ära, mis sinu arvamus on? Siin on väga palju vastuseid ning paljudel pole arvamust, aga mõned otsivad ka vastuseid kuna kui kodutööd jäävad ära, siis on õpilastel rohkem vabaaega, aga mõnes mõttes võivad õpilased muutuda rumalaks kuigi mina seda väga ei usu.
Kokkuvõte:
See projekt minul ei õnnestunud, kuna vastuseid oli liiga vähe, aga sain ka natukene teiste inimeste arvamust teada, aga sellise inimeste kogusega ei saa ma teha vastuse selle projektile. Kuid sain teada sellest, et iga õpetaja ei pane kodutöö jaoks aja kui kaua seda peab tegema ja sellest peab õpetajatega kindlasti rääkima.
Teema?
VastaKustutaEesmärk ikkagi segane - kas tegemist füüsilise väsimusega? Vaata üle sõnastus ja õigekiri. Küsimused vormista eesmärgina. Puudu ajakava. Uuri millised on praegu seadused selle kohta ning oma projektiga uuri ka seda kas seda teatakse, kas peetakse kinni.
VastaKustutaMa ei saa ikkagi aru kuidas on seotud kodutööd ja füüsiline väsimus. Kas kodutööd on füüsiliselt rasked?
VastaKustutaPuudu kĂĽsitlus.
Tänaseks pidi küsitlus valmis olema.
VastaKustutaĂśhtlusta oma projekti lehe kujundus, lisa ajakava, valim - see ei saa olla kooli domeeninimi sytevaka.ee.
VastaKustutaKĂĽsitlusele tuli link liada mitte kleepida aadress.
"Kas" küsimusi liiga palju - need ei anna olulist infot, nt mida teha vastusega "jah" küsimusele "Kas sa oled kunagi läinud hilja magama kodutööde pärast?", arvan et sellele vastatakse 99% "jah" aga mis ettepanekuid või kasulikke järeldusi me sellest teha saame? Sõnasta oma mõte kuidagi teisiti, kas on tähis et kunagi on see juhtunud või kas seda juhtub sageli, harva, ... Samamoodi on veel teisi retoorilisi e mõttetuid küsimusi. Kas kodutööd on mõeldud õpilaste kiusamiseks? õpitu kinnistamiseks? harjutamiseks? kordamiseks? - on need üldse vajalikud, ka õppeaine omandamise seisukohalt? Mis otstarve üldse kodutöödel õpilaste arvates? õpetajate arvates? St pigem on küsimus tasakaalus? Uuri neid oma projektiga (küsitlusega) ja proovi leida lahenduseks ettepanekud. Vaata küsimused üle.
Küsitlusele tuli link liada mitte kleepida aadress. Sisuliselt ikkagi samad probleemid mis eelmises kommentaaris välja tõin. Mis oleks lahendus? Peaks küsima ka õpetajatelt sest kodutööde eesmärk on üldiselt õpitu kinnistamine, st kuidas mõjutaks kodutööde ärajätmine õppetööd üldisemalt? Kuna sul ikkagi valim kirjeldamata siis ei saa aru kellele küsimused mõeldud.
VastaKustutaTekstide kujundus väga erinev, kohati liiga väike, raske lugeda.
VastaKustutaAnalüüs tähendab järelduste tegemist, seoste leidmist, üldistusi - sul vaid laused "enamus arvab". Vaba vastusega küsimuste puhul tuleb ise teha kokkuvõte mitte kleepida vastused. Sisuline analüüs puudu. Miks projekt ebaõnnestus, mida oleks saanud teha teisiti?
Analüüs ja kokkuvõte ikkagi ei ole sisuline. Kujundus on parem aga kujundusega oleks saanud olulist (nt küsimused) muus tekstist esile tuua.
VastaKustuta